ساختن تیم چابک

آیا در شرکتی کار میکنید که تنها افراد با استعدادی که کار کردن با آنها آسان است را استخدام می‌کنید؟ افرادی که فقط برای لذت محض یک کار به سر کار می‌آیند؟ تنها افرادی که ۱۰۰ درصد هم‌کاری می‌کنند و هر تغییری که همراه با آن‌ها رخ می‌دهد را می‌پذیرند؟ اگر این کار را بکنید ممکن است خودتان تنها کارمند شرکت تان باشید. اگر این کار را نمیکنید، پس شما هم شرکتی مثل بقیه همه شرکت‌ها هستید.

همانطور که پروژه آزمایشی شما باید نماینده پروژه‌های معمولی در شرکت شما باشد، افراد تیم شما هم باید نماینده شرکت شما باشند.

به طور کلی، شما با چهار نوع از افراد در طول تغییر به چابکی در شرکت خود مواجه خواهید شد:

  • افراد عالی و مشارکتی که کار کردن با آنها آسان است
  • افراد عالی که کار کردن با آنها سخت است
  • افرادی که هر گونه ابتکار و نوآوری را به چالش می‌کشند
  • و افرادی که از تغییر بیزارند و به هر قیمتی از آن اجتناب می‌کنند

در حالی که من طرفدار این نیستم که شما تیم چابک خود را با مخالفان و معترضان چابکی و افرادی که از تغییر بیزارند پر کنید، من شما را تشویق می‌کنم به این فکر کنید که چه چیزی مسیر شما را در سفر چابکی دور می‌کند. این مساله را در نظر بگیرید که اگر تیم خود را فقط از افراد مشتاق چابکی بسازید، فرصت‌هایی را که ممکن است در کنار افراد مخالف وجود داشته باشد را از دست می‌دهید. آن‌هایی که در اصل مخالف چابکی بودند یا نسبت به آن بدبین بودند زمانی که در با حقیقت اقدامات چابک قرار آشنا شوند، از طرفداران چابکی خواهند شد.

داشتن تیمی از ترکیب افرادی که در بالاتر ذکر شد می‌تواند سرعت شما را در حرکت به سمت چابکی بیشتر کند. همچنین باید در نظر داشته باشید و مطمین شوید که تیم دارای مهارت لازم برای رسیدن به یک هدف موفقیت‌آمیز است. استفاده از ترکیب مهارت ها و نگرش‌های مختلف میتواند منجر به موفقیتی شود که در نظر دارید. فراموش نکنید موفقیت در پروژه آزمایشی شما میتواند اثرات مثبت بسیاری برای ادامه راه چابکی داشت باشد.

به خاطر داشته باشید که اعضای تیم باید 100% تلاش خود را به پروژه آزمایشی اختصاص دهند. اگر اعضای تیم در زمینه ها مختلفی در متدولوژی ها متفاوتی جابجا شوند موفقیت پروژه آزمایشی چابک امکان پذیر نیست. اگر میخواهید پروژه آزمایشی شما یک پروژه موفق و یک بازخورد مفید داشته باشد، شما باید تیمی با هر دو پا را در فرآیندهای جدید چابک ایجاد کنید.

یک راه ساده برای استفاده از این ترکیب در تیم، ایجاد یک ماتریکس مانند این است که مهارت‌ها مورد نیاز و نگرش‌های مربوط به چابک را نشان می‌دهد. همانطور که افرادی را برای تیم خود در نظر میگیرید آن‌ها را به ماتریکس خود اضافه کرده و مطمئن شوید که پوشش لازم برای موفقیت را دارید.

در نهایت، باید مکانی را پیدا کنید که در آن تیم می‌تواند در تمام مدت باهم کار کنند و کنار هم قرار داشته باشد. افراد تیم به فضایی نیاز دارند که در آن همه می‌توانند با هم بنشینند و برای هم‌کاری بر روی پروژه آزمایشی فضایی را داشته باشند، مثلا یک اتاق کنفرانس بزرگ آماده کنید احتمالا این مورد با نیازهای آن‌ها هماهنگ باشد.

درست همانطور که شما به دقت به دنبال پروژه آزمایشی مناسب احتمالی میگردید، همچنین باید در مورد انتخاب اعضای تیم چابکتان نیز بسیار مراقب باشید، انتخاب اعضای تیم مناسب زمان زیادی را از شما و اسپانسر شما خواهد گرفت اما در عوض زحمات شما در این دقت نظر با پیروزی نهایی در پروژه آزمایشی چابکتان پاسخ خواهد گرفت.


Share Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

فرم ورود به پروداکت

ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید

کاربر جدید هستید؟ ثبت‌نام در پروداکت