آماده‌سازی‌‌های ضروری و تاکتیکی برای پروژه چابک پایلوت

project-teamwork-agile

انتظار موفقیت در پروژه بدون داشتن همه موارد مورد نیاز برای موفقیت واقعا ناامید کننده است.

این موضوع برای تیم پروژه آزمایشی چابک شما نیز صادق است؛ تیم پروژه پایلوت شما تازه با چابکی آشنا شده است. شما و اسپانسر تیم باید سریعا آنها را کمک کنید و آنها را راه بیندازید. آماده سازی‌های ضروری و تاکتیکی برای روشن کردن راه یک پروژه آزمایشی موفق شامل این موارد است:

  • آموزش Training
  • ارزیابی فرآیند‌ها و ابزار‌ها Processes & Tools
  • فضای هم‌کاری collaboration space

در حداقل ترین حالت ممکن کل تیم شما همراه اسپانسر باید در یک کلاس آموزشی اولیه و یا یک بوت کمپ چابک شرکت کنند. البته به جای آن می‌توانید از یک مربی برای آموزش در محل کار خودتان نیز استفاده کنید. معمولا یک کلاس سطح اولیه و ابتدایی چابک حدود 3 روز است و یک بوت کمپ چهار تا پنج روز. چیزی که مهم است جامع بودن و همه جانبه بودن دوره است که افراد فرآیندها و اصول چابک را در طول دوره تمرین کنند.

این یک ایده آل است. بهترین راه یادگیری چابکی، انجام دادن آن است. در این کلاس‌ها، تیم بر اساس اصول، چابکی را فرا خواهند گرفت. به این معنی که آنها دقیقا تمرین‌ها چابکی را به صورت اصلی و اوریجینال خودش انجام می‌دهند. آنها به اینکه چطور چابکی را بهتر منطبق بر محیط کنند فکر نمیکنند و اتفاقا این خوب است. هنوز لازم نیست چابکی را با نیاز خود تطبیق دهند چون زود است. اگر زود شروع به انتطباق چابکی کنند خیلی زود هم به روش‌های قبلی که کار نمی‌کرد برمیگردند. پس در این مرحله نیاز به انطباق چابکی و انعطاف پذیری آن نیست.

در طی پروژه هر گونه سازگاری و تغییر مورد نیاز به طور طبیعی رخ می‌دهد. و در پایان، تصمیم می‌گیرید که آیا این تغییرات باید برای سایر تیم‌های و فقط  برای این تیم مفید بوده‌اند. در تمرینات چابک ، تیم یاد خواهد گرفت که در پایان هر اسپرینت باید نرم‌افزار را به طور مرتب تحویل دهند.

بعد از آموزش تیم، زمان بررسی آن خواهد رسید که فرآیند‌ها و ابزار‌ها سازمان بررسی شوند تا مشخص شود می‌تواند کمک تیم کند یا برعکس به تیم لطمه می‌زند.

به عنوان یک قانون کلی، بیشتر ابزارها و فرآیندها می توانند با نیاز‌ها چابکی مد نظر منطبق شوند.

با این حال، قبل از اینکه جلوتر بروید، باید با نحوه استفاده از این فرایندها و ابزارها توسط تیم چابکتان مطلع شوید. شما باید با افرادی کار کنید که خودشان این فرایندها و ابزارها را اداره می‌کنند. شما باید آن‌ها را برای تغییرات آماده کنید و حمایت خود را از آنچه که تیم شما انجام خواهد داد، اعلام کنید، باید در آن گفتگوها صبور باشید.

تیم شما در حال انجام کاری کاملا جدید هستند مطمئن شوید آنها حس میکنند که خود بخشی از راه حل هستند.

و در نهایت مشخص کنید که تیم تان کجا کار می‌کند. در آموزش یاد می‌گیرید که داشتن فضای اشتراکی کار برای تیم تان ضروری است. جایی پیدا کنید که کل تیم شما می‌تواند هر روز در آنجا بنشیند و کار کند. این شامل تمام اعضای تیم می‌شود. حتی اعضای تیم کسب‌وکار شما. شما به یک فضای هم‌کاری نیاز دارید که در آن همه دور یک میز می‌نشینند و درباره کار، طرح و برنامه بحث می‌کنند.

زمانی که این تدارکات تاکتیکی را انجام دادید، تیم شما آماده شروع کار است. آن‌ها برای موفقیت آماده خواهند شد.

Share Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

فرم ورود به پروداکت

ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید

کاربر جدید هستید؟ ثبت‌نام در پروداکت